Hogyan lehet olyan cégirányítási rendszerünk, amely kevesebbe kerül, mint amennyit hoz?

Amikor még kezdő voltam a „múlt században”…..

(1994. szeptember hónapot írtunk, János és Béla munkatársaimmal ebédeltem.)

János megkérdezte tőlem:

  • Árpi, jó, hogy közvetlenül a vezérhez tartozol, de egy beosztott munkatársad sincs!
  • Kivel fogod a minőségbiztosítási rendszert megvalósítani?

A kérdés hallatán zavarba jöttem….

Mire Béla kollegám megszólalt….

  • Itt van az egész cég!

és csend….

Örök életemre megjegyeztem:

Akkor csinálom jól, ha sikerül

  • a különböző területeken lévő munkatársaimat is bevonni a rendszer megvalósításába, működtetésébe és
  • nem magányos „farkasként” erőlködöm.

Miért is?

Gondolj jól bele!

Miről szól az irányítási rendszer?

Nem másról, mint

  • a cég különböző szakterületeinek, pl.: kereskedelem, tervezés, beszerzés, gyártás, stb. összehangolt működtetése, a rendszerszabvány követelményeinek a figyelembe vételével.

Ehhez pedig mire van szükség? Ha érdekel itt is jelezheted és elküldöm Neked.

Mi történik a „Vadi új irányítási rendszer program” keretében?

1.,Helyzetelemzés

Megismerjük a céged tevékenységét a kiválasztott rendszerszabvány (pl.: ISO 9001, ISO 14001, stb.) követelményei, a vezetőkkel, munkatársakkal folytatott interjúk, a meglévő dokumentációk és szabályzatok elemzése során.

Eredményeként megállapításra kerül:

  • a jelenlegi dokumentáltság és gyakorlat megfelelése a követelményekhez mérte,
  • konkrét javaslatok, amelyeket meg kell valósítani a sikeres rendszerfejlesztés érdekében.

2., Rendszerterv

A helyzetfelmérés eredménye alapján elkészítjük a rendszertervet úgy, hogy három alapvető követelménynek megfeleljen:

  • a céged igényeinek és szándékainak,
  • az érdekelt felek (vevő, tulajdonos, stb.) elvárásainak,
  • a rendszerszabvány követelményeinek.

Javaslunk olyan stratégiát, amely alkalmazásával elkerülheted, hogy magányos „farkasként” kelljen küzdened.

Egyszerű, rugalmas, az egész üzleti stratégiát támogató rendszer alapjait tesszük le.

A tanúsító testületek nem várnak el bonyolult, agyon dokumentált rendszereket.

Tudják, hogy az irányítási rendszerek számos eleme nem osztályok, hanem emberek felelőssége.

Önmagában ez a tény csökkenti a papírmunka iránti igényt, bár a kulcsemberek képzésére nagyobb hangsúlyt kell fektetni.

3., Dokumentációs rendszer

A dokumentációs rendszer a „játékszabályokat” fogja tartalmazni.

A vállalkozásra testre szabottan, közösen alakítjuk ki, hogy

  • a munkatársaid részére is elfogadható, és
  • működtethető legyen.

A dokumentációs rendszer főbb részei, a Kézikönyv és az eljárás utasítások vagy folyamatleírások.

A Kézikönyvben mutatjuk be a rendszeretek alapelveit, a folyamatszervezés lényeges tevékenységeit, az ezekhez tartozó főbb feladatokat és felelősségeket.

A Kézikönyv általános követelményei mellett részletes szabályozásokra is szükség lehet. Ezt a célt szolgálják az eljárás utasítások, folyamat leírások.

Ezekben a folyamatok pl.:

  • vevővel történő kapcsolattartás,
  • beszerzés,
  • gyártás előkészítés,
  • dokumentáció-, mérőeszköz kezelés,
  • gyártás,
  • karbantartás,
  • állagmegőrzés,
  • kiszállítás, stb.

lépései, az ezekhez tartózó módszerek, a munkakörök, a konkrét feladatok, felelősségek kerülnek rögzítésre.

4., Rendszer bevezetése

Itt a „játékszabályok” ismertetése történik a céged szakterületeivel.

Ezt követően a „játékszabályok” alapján kell működtetni a rendszert.
(Természetesen ezek nem kőbe vésett szabályok, a gyakorlat alapján módosítható, és kell is, ha szükséges.)

Ha már a „játékszabályok” szerinti működést tapasztalunk, akkor erre jogosult szakemberek (lehetsz Te és a munkatársaid is, jogosultság megszerzése képzéseinken is lehetséges) belső auditok keretében értékelik a rendszereteket.

A belső auditok eredményeit közösen kiértékeljük, segítünk meghatározni a szükséges módosításokat (gyakorlatban, dokumentációban), amelyeket végre kell hajtani.

A bevezetés szakasza akkor tekinthető megfelelőnek, ha a

  • dokumentációs rendszerben rögzítetteket a cég megvalósította, és
  • e szerint végzi tevékenységét.

5., A tanúsítás

Nem más mint a „vizsga”.

Ha a begyakorlás már megfelelő, akkor lehet független tanúsító testülettel a rendszer tanúsíttatását elvégeztetni.

A tanúsító testület a tanúsítási eljárás során azt vizsgálja, hogy a céged milyen mértékben felel meg a rendszerszabvány követelményeinek.

Az elkészített dokumentációs rendszer megfelelőségének értékelését követően a tanúsító cég szakembere az auditor gyakorlatban is ellenőrzi, hogy a dokumentációs rendszerben leírtak szerint működik-e a cég.

Ha mindent rendben találtak, akkor a tanúsító testület egy tanúsítványt ad ki, amely világszerte igazolja, hogy a céged az alkalmazott szabvány valamennyi követelményének megfelel.

A tanúsítvány rendszerint 3 évig érvényes. Ez idő alatt a tanúsító testület általában évenként felülvizsgálja a rendszer működését. Ilyen módon – nem kielégítő működés esetén – el lehet veszteni a tanúsítást. Ebből következik, hogy a rendszer folyamatos karbantartást igényel.

Mit kell tennem, ha cégreszabott ajánlatot szeretnék?

Az ügyintézés hatékonyságának biztosítása érdekében az alábbi Ajánlatkérő adatlapok közül a tárgyban megfelelőt kitöltve, kérjük, juttasd el részünkre.

Az ajánlatkérés nem jelent semmiféle elkötelezettséget.

(A linkre kattintva az adatlap megnyitható, vagy letölthető.)

MSZ EN ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) MIR >>

MSZ EN ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) KIR >>

MSZ 28001:2008 (OHSAS 18001:2007) MEBIR >>

MSZ ISO/TS 16949:2010 (ISO/TS 16949:2009) MIR >>

MSZ ISO/IEC 27001:2014 (ISO/IEC 27001:2013) IBIR >>

MSZ EN ISO 22000:2005 (ISO 22000:2005) EBIR >>

Mi történik ez után?

Munkatársunk, ha szükséges az Ajánlatkérő lapon megadott kapcsolattartó személlyel konzultál, vagy díjmentes személyes látogatást beszél meg. Majd az előzőek alapján, cégre szabott, konkrét ajánlatunkat küldjük el számodra, amely tartalmazza a javasolt munkaprogram megvalósításának lépéseit az egyéb részletekkel együtt.

Ha az a döntés úgy döntetek, hogy velünk szeretnétek dolgozni, akkor a felmerült kérdések tisztázását követően küldjük szerződés tervezetünket.

A Vállalkozási szerződés aláírását követően kezdődhet a rendszerfejlesztési munka.

Hogyan érhetem el, hogy ne érhessen meglepetés az auditon?

Lehetőségek >>

Képzéseink

Rólunk mondták

"A valós életből vett példák révén megvalósítható ötleteket állítottunk össze a csapattal. Az előadók felkészültsége és stílusa kiválóan illeszkedett az elvárásainkhoz. Köszönjük!"

Laczkó Tóth Gergely
www.kokai.hu

"Örömmel és maximális odafigyeléssel vettem részt a MEBIR képzésen, ami az előadó Balázs Árpád magas szintű felkészültségének és gyakorlati ismereteinek volt köszönhető. További sok sikert kívánok!"

Takács Andrea
DENSO GYártó Magyarország Kft.

"Ragyogó, logikus felépítésű, gyakorlatorientált."

Horváth Viktória
www.bkf.hu

"Szívből ajánlom, aki olyan jó hangulatú képzésen akar részt venni, ahol a szakmai tudás átadása emberközpontúan történik."

Solti Ferenc
EMKI

"Érdekes volt ezt az egész auditálási eljárást egy teljesen új szemszögből, az auditor oldaláról áttekinteni."

Kulcsár Ernő
www.elastron.hu

"Mindenkinek ajánlom, aki auditor képzésben szeretne részesülni. Nagyon jó és magas színvonalú a képzés."

Nagyné Schreck Márta
HM FLÜ Technológiai Igazgatóság

"Balázs Árpád nagyon felkészülten, következetesen oktató. Remekül világított rá az oktatott szabvány lényeges pontjaira, tételeire."

Csorba Máté
www.tshungary.hu

"Bátran ajánlom azoknak. akik rendszerismeretüket komplex módon kívánják fejleszteni és ez irányú ismereteiket mélyíteni kívánják."

Fekete Attila
Minőségház Bt.

"Hatékony és összefogott képzésen vehettem részt, amiből "sütött" a szakmai hozzáértés. Sok szerencsét kívánok, csak így tovább."

Méhes Ernő
munkabiztonsági tanácsadó

"Nagyon jó, gyakorlatorientált és az igényeket maximálisan figyelembe vevő képzés."

Gyuk Attila