Mit takar az EFQM Kiválóság Modell?

Európa 14 vezető vállalata 1991-ben kidolgozott egy menedzsment modellt (Európai Üzleti Kiválósági Modell), amely segítséget ad, hogy egy vállalat meg tudjon felelni ezen összetett elvárásoknak.

Terjesztésével egy alapítványt, a brüsszeli székhelyű EFQM-et (European Foundation for Quality Management) bízták meg.

Ez a modell nem a termék vagy szolgáltatás minőségét, hanem az egész szervezet tevékenységének, működésének kiválóságát helyezi a középpontba.

A kiválóság értelmezése többféle lehet, minden szervezetnek magának kell megfogalmaznia, hogy mely területeken célja és lehetősége a legjobbak közé kerülni:

  • Eredményorientáltság,
  • Vevőközpontúság,
  • Vezetés és célok kitűzése;
  • Folyamatmenedzsment;
  • Dolgozók fejlesztése és bevonása;
  • Folyamatos tanulás, innováció és fejlesztés;
  • Partneri kapcsolatok fejlesztése;
  • Társadalmi felelősségvállalás.

Hogyan segít a modell előrehaladni a „kiválóság ösvényén”?

Az EFQM kiválósági modell 9 fő területre kiterjedően tartalmaz követelményeket; egyrészt az alkalmazott módszerekre, másrészt az elért eredményekre vonatkozóan.

A követelmények minden vállalati területet és szintet átfognak.

Az összesen 32 konkrét követelmény értékelése meghatározott szempontok alapján, pontrendszer segítségével történik.

EFQM modell

Miután a kiválósági modell követelményei és értékelési rendszere publikusak, bármely szervezet (szektortól, mérettől, ágazattól függetlenül) alkalmazhatja önértékelésre; erősségei és fejleszthető területei meghatározására.

Európában több, mint 30 000 vállalat, intézmény alkalmazza ezt az eszközt.

Az egységes értékelési szempontrendszerből eredően lehetőség van különböző vállalatok objektív összehasonlítására. A kiválósági kultúra terjesztésének ösztönzésére – egyfajta „verseny” keretében – a legjobb szervezeteket minden évben (különböző kategóriákban) kiválósági díjjal jutalmazzák; független szakértők értékelése alapján.

Ennek eredményeként minden évben sor kerül a Parlamentben Nemzeti Kiválósági Díj átadására.

A díjnak erkölcsi és marketing értéke is van, nem beszélve a folyamatok fejlesztésének köszönhető anyagi nyereségről.

A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél az árbevétel és a nyereség akár 10-15%-al is nőhet évente.

EFQM award

Mit „nyerhetünk” a kiválóság modell alkalmazásával?

A modell alkalmazásával nagymértékben javul(hat) a szervezet teljesítménye.

A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél a folyamatos fejlődés hatására a kulcs mutatók (árbevétel, profit, minőségképesség, stb.) nagy mértékben javulnak.

A szervezet minden szintje bekapcsolásra kerül a célok elérése érdekében a projektbe, így minden dolgozó a magáénak érezheti a szervezet céljait, könnyen azonosulni tud azokkal.

Képzéseink

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>

Jooble – Mérnöki álláslehetőségek

Rólunk mondták

"A valós életből vett példák révén megvalósítható ötleteket állítottunk össze a csapattal. Az előadók felkészültsége és stílusa kiválóan illeszkedett az elvárásainkhoz. Köszönjük!"

Laczkó Tóth Gergely
www.kokai.hu

"Balázs Árpád nagyon felkészülten, következetesen oktató. Remekül világított rá az oktatott szabvány lényeges pontjaira, tételeire."

Csorba Máté
www.tshungary.hu

"Mindenkinek ajánlom, aki auditor képzésben szeretne részesülni. Nagyon jó és magas színvonalú a képzés."

Nagyné Schreck Márta
HM FLÜ Technológiai Igazgatóság

"Az egyetem elvégzése után megfogadtam, hogy soha többet nem ülök "iskolapadba", de sok év után ez a két nap volt, ami rádöbbentett, hogy néha nem árt."

Garamszegi Patrik
www.omikrondokk.hu

"Érdekes, hatékony, sok gyakorlatias felhasználható információval. Ajánlom minden érdeklődőnek."

Borsos Krisztina
www.hidrofilt.hu

"LEAN menedzsment koordinátor tanfolyam. Egy vérpezsdítő 5 nap"

Varga János
RUGET Magyarország Kft.

"Lényegre törő képzés az ISO 9001:2015 követelményeiről és a szabvány alkalmazásáról."

Eőry Csaba
www.szenzor.hu

"A képzés megfelelően összeállított programja, felkészült előadója és a jó gyakorlati példák által válaszokat kaptam az ISO/TS-sel kapcsolatos "Hogyan"-okra és Miért"-ekre"

Holló Gergely

"A téma egy olyan bemutatásában volt részem, amit nem gondoltam volna, hogy ilyen érdekesen és emberközpontúan is meg lehet közelíteni, kiegészítve számos példával és magyarázó értékelésekkel."

Ujvári Gergely
www.norgen.hu

"A POLIGONT Kft. nívós képzésein mindig megfelelő oktatásban részesülök, ajánlom mindenkinek, aki elhivatott a tudás és a minőségügy iránt!"

Szokol Lajos

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>