Mit takar az EFQM Kiválóság Modell?

Európa 14 vezető vállalata 1991-ben kidolgozott egy menedzsment modellt (Európai Üzleti Kiválósági Modell), amely segítséget ad, hogy egy vállalat meg tudjon felelni ezen összetett elvárásoknak.

Terjesztésével egy alapítványt, a brüsszeli székhelyű EFQM-et (European Foundation for Quality Management) bízták meg.

Ez a modell nem a termék vagy szolgáltatás minőségét, hanem az egész szervezet tevékenységének, működésének kiválóságát helyezi a középpontba.

A kiválóság értelmezése többféle lehet, minden szervezetnek magának kell megfogalmaznia, hogy mely területeken célja és lehetősége a legjobbak közé kerülni:

  • Eredményorientáltság,
  • Vevőközpontúság,
  • Vezetés és célok kitűzése;
  • Folyamatmenedzsment;
  • Dolgozók fejlesztése és bevonása;
  • Folyamatos tanulás, innováció és fejlesztés;
  • Partneri kapcsolatok fejlesztése;
  • Társadalmi felelősségvállalás.

Hogyan segít a modell előrehaladni a „kiválóság ösvényén”?

Az EFQM kiválósági modell 9 fő területre kiterjedően tartalmaz követelményeket; egyrészt az alkalmazott módszerekre, másrészt az elért eredményekre vonatkozóan.

A követelmények minden vállalati területet és szintet átfognak.

Az összesen 32 konkrét követelmény értékelése meghatározott szempontok alapján, pontrendszer segítségével történik.

EFQM modell

Miután a kiválósági modell követelményei és értékelési rendszere publikusak, bármely szervezet (szektortól, mérettől, ágazattól függetlenül) alkalmazhatja önértékelésre; erősségei és fejleszthető területei meghatározására.

Európában több, mint 30 000 vállalat, intézmény alkalmazza ezt az eszközt.

Az egységes értékelési szempontrendszerből eredően lehetőség van különböző vállalatok objektív összehasonlítására. A kiválósági kultúra terjesztésének ösztönzésére – egyfajta „verseny” keretében – a legjobb szervezeteket minden évben (különböző kategóriákban) kiválósági díjjal jutalmazzák; független szakértők értékelése alapján.

Ennek eredményeként minden évben sor kerül a Parlamentben Nemzeti Kiválósági Díj átadására.

A díjnak erkölcsi és marketing értéke is van, nem beszélve a folyamatok fejlesztésének köszönhető anyagi nyereségről.

A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél az árbevétel és a nyereség akár 10-15%-al is nőhet évente.

EFQM award

Mit „nyerhetünk” a kiválóság modell alkalmazásával?

A modell alkalmazásával nagymértékben javul(hat) a szervezet teljesítménye.

A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél a folyamatos fejlődés hatására a kulcs mutatók (árbevétel, profit, minőségképesség, stb.) nagy mértékben javulnak.

A szervezet minden szintje bekapcsolásra kerül a célok elérése érdekében a projektbe, így minden dolgozó a magáénak érezheti a szervezet céljait, könnyen azonosulni tud azokkal.

Képzéseink

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>

Jooble – Mérnöki álláslehetőségek

Rólunk mondták

"Hatékony és összefogott képzésen vehettem részt, amiből "sütött" a szakmai hozzáértés. Sok szerencsét kívánok, csak így tovább."

Méhes Ernő
munkabiztonsági tanácsadó

"Remek lehetőség a tapasztalatcserére is."

Schell Tamás
Kőolajvezetéképítő Zrt.

"Melegen tudom mindenkinek ajánlani, mert rugalmas, átfogó és mindenre választ ad, amire kíváncsi vagy."

Kissné Farkas Márta
Haslinger Kft.

"Sok hasznos, gyakorlatban alkalmazható infót kaptam."

Perdi Szilvia
www.innocomp.hu

"Lényegre törő képzés az ISO 9001:2015 követelményeiről és a szabvány alkalmazásáról."

Eőry Csaba
www.szenzor.hu

"A képzés megfelelően összeállított programja, felkészült előadója és a jó gyakorlati példák által válaszokat kaptam az ISO/TS-sel kapcsolatos "Hogyan"-okra és Miért"-ekre"

Holló Gergely

"Nem igazi képzés, annál sokkal több, jó hangulatú tapasztalatcsere, ami messze nem a száraz tények felsorolásáról szól, aktuálissá téve személyre szóló példákkal."

Kiszela István
Sárvári Gyógyfürdő Kft.

"A Poligont Kft. képzésén lehetőségem volt a valós életből hozott, a rendszerépítések és bevezetések terén gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező elhivatott oktatótól tanulni az irányítási rendszerek belső auditjának a mikéntjét."

Szabó András
Electrolux Lehel Kft.

"Gyors, pontos, csak a szükséges dolgokkal foglalkozik, de ha igény van rá kitér egyéni problémákra, javaslatokra is."

Vargáné Helyes Marina
DKG - East Zrt.

"Figyelemmel kísérhető, gyakorlatias képzés, rutinos előadó."

Fülöp Gyula
www.chemark.hu

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>