Európa 14 vezető vállalata 1991-ben kidolgozott egy menedzsment modellt (Európai Üzleti Kiválósági Modell), amely segítséget ad, hogy egy vállalat meg tudjon felelni ezen összetett elvárásoknak.
Terjesztésével egy alapítványt, a brüsszeli székhelyű EFQM-et (European Foundation for Quality Management) bízták meg.
Ez a modell nem a termék vagy szolgáltatás minőségét, hanem az egész szervezet tevékenységének, működésének kiválóságát helyezi a középpontba.
A kiválóság értelmezése többféle lehet, minden szervezetnek magának kell megfogalmaznia, hogy mely területeken célja és lehetősége a legjobbak közé kerülni:
Hogyan segít a modell előrehaladni a „kiválóság ösvényén”?
Az EFQM kiválósági modell 9 fő területre kiterjedően tartalmaz követelményeket; egyrészt az alkalmazott módszerekre, másrészt az elért eredményekre vonatkozóan.
A követelmények minden vállalati területet és szintet átfognak.
Az összesen 32 konkrét követelmény értékelése meghatározott szempontok alapján, pontrendszer segítségével történik.
Miután a kiválósági modell követelményei és értékelési rendszere publikusak, bármely szervezet (szektortól, mérettől, ágazattól függetlenül) alkalmazhatja önértékelésre; erősségei és fejleszthető területei meghatározására.
Európában több, mint 30 000 vállalat, intézmény alkalmazza ezt az eszközt.
Az egységes értékelési szempontrendszerből eredően lehetőség van különböző vállalatok objektív összehasonlítására. A kiválósági kultúra terjesztésének ösztönzésére – egyfajta „verseny” keretében – a legjobb szervezeteket minden évben (különböző kategóriákban) kiválósági díjjal jutalmazzák; független szakértők értékelése alapján.
Ennek eredményeként minden évben sor kerül a Parlamentben Nemzeti Kiválósági Díj átadására.
A díjnak erkölcsi és marketing értéke is van, nem beszélve a folyamatok fejlesztésének köszönhető anyagi nyereségről.
A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél az árbevétel és a nyereség akár 10-15%-al is nőhet évente.
Mit „nyerhetünk” a kiválóság modell alkalmazásával?
A modell alkalmazásával nagymértékben javul(hat) a szervezet teljesítménye.
A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél a folyamatos fejlődés hatására a kulcs mutatók (árbevétel, profit, minőségképesség, stb.) nagy mértékben javulnak.
A szervezet minden szintje bekapcsolásra kerül a célok elérése érdekében a projektbe, így minden dolgozó a magáénak érezheti a szervezet céljait, könnyen azonosulni tud azokkal.
2023. június 12 - 15.
2023. június 12 - 13.
2023. június 12 - 15.
2023. június 13 - 14.
2023. június 13 - 14.
2023. június 13.
2023. június 14 - 16.
2023. június 19 - 20.
2023. június 19 - 20.
2023. június 19 - 20.
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>
"A Poligont Kft. képzése lényegre törő, logikus, gyakorlatba átültethető."
Kupi Ildikó
Szatmár Optikai Kft.
"Bátran ajánlom azoknak. akik rendszerismeretüket komplex módon kívánják fejleszteni és ez irányú ismereteiket mélyíteni kívánják."
Fekete Attila
Minőségház Bt.
"Lényegre törő képzés az ISO 9001:2015 követelményeiről és a szabvány alkalmazásáról."
Eőry Csaba
www.szenzor.hu
"Gyors, pontos, csak a szükséges dolgokkal foglalkozik, de ha igény van rá kitér egyéni problémákra, javaslatokra is."
Vargáné Helyes Marina
DKG - East Zrt.
"Örömmel és maximális odafigyeléssel vettem részt a MEBIR képzésen, ami az előadó Balázs Árpád magas szintű felkészültségének és gyakorlati ismereteinek volt köszönhető. További sok sikert kívánok!"
Takács Andrea
DENSO GYártó Magyarország Kft.
"A Poligont Kft. képzésén lehetőségem volt a valós életből hozott, a rendszerépítések és bevezetések terén gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező elhivatott oktatótól tanulni az irányítási rendszerek belső auditjának a mikéntjét."
Szabó András
Electrolux Lehel Kft.
"Mindenkinek ajánlom, aki auditor képzésben szeretne részesülni. Nagyon jó és magas színvonalú a képzés."
Nagyné Schreck Márta
HM FLÜ Technológiai Igazgatóság
"Érdekes, hatékony, sok gyakorlatias felhasználható információval. Ajánlom minden érdeklődőnek."
Borsos Krisztina
www.hidrofilt.hu
"A téma egy olyan bemutatásában volt részem, amit nem gondoltam volna, hogy ilyen érdekesen és emberközpontúan is meg lehet közelíteni, kiegészítve számos példával és magyarázó értékelésekkel."
Ujvári Gergely
www.norgen.hu
"A képzés megfelelően összeállított programja, felkészült előadója és a jó gyakorlati példák által válaszokat kaptam az ISO/TS-sel kapcsolatos "Hogyan"-okra és Miért"-ekre"
Holló Gergely
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>