Mit takar az EFQM Kiválóság Modell?

Európa 14 vezető vállalata 1991-ben kidolgozott egy menedzsment modellt (Európai Üzleti Kiválósági Modell), amely segítséget ad, hogy egy vállalat meg tudjon felelni ezen összetett elvárásoknak.

Terjesztésével egy alapítványt, a brüsszeli székhelyű EFQM-et (European Foundation for Quality Management) bízták meg.

Ez a modell nem a termék vagy szolgáltatás minőségét, hanem az egész szervezet tevékenységének, működésének kiválóságát helyezi a középpontba.

A kiválóság értelmezése többféle lehet, minden szervezetnek magának kell megfogalmaznia, hogy mely területeken célja és lehetősége a legjobbak közé kerülni:

  • Eredményorientáltság,
  • Vevőközpontúság,
  • Vezetés és célok kitűzése;
  • Folyamatmenedzsment;
  • Dolgozók fejlesztése és bevonása;
  • Folyamatos tanulás, innováció és fejlesztés;
  • Partneri kapcsolatok fejlesztése;
  • Társadalmi felelősségvállalás.

Hogyan segít a modell előrehaladni a „kiválóság ösvényén”?

Az EFQM kiválósági modell 9 fő területre kiterjedően tartalmaz követelményeket; egyrészt az alkalmazott módszerekre, másrészt az elért eredményekre vonatkozóan.

A követelmények minden vállalati területet és szintet átfognak.

Az összesen 32 konkrét követelmény értékelése meghatározott szempontok alapján, pontrendszer segítségével történik.

EFQM modell

Miután a kiválósági modell követelményei és értékelési rendszere publikusak, bármely szervezet (szektortól, mérettől, ágazattól függetlenül) alkalmazhatja önértékelésre; erősségei és fejleszthető területei meghatározására.

Európában több, mint 30 000 vállalat, intézmény alkalmazza ezt az eszközt.

Az egységes értékelési szempontrendszerből eredően lehetőség van különböző vállalatok objektív összehasonlítására. A kiválósági kultúra terjesztésének ösztönzésére – egyfajta „verseny” keretében – a legjobb szervezeteket minden évben (különböző kategóriákban) kiválósági díjjal jutalmazzák; független szakértők értékelése alapján.

Ennek eredményeként minden évben sor kerül a Parlamentben Nemzeti Kiválósági Díj átadására.

A díjnak erkölcsi és marketing értéke is van, nem beszélve a folyamatok fejlesztésének köszönhető anyagi nyereségről.

A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél az árbevétel és a nyereség akár 10-15%-al is nőhet évente.

EFQM award

Mit „nyerhetünk” a kiválóság modell alkalmazásával?

A modell alkalmazásával nagymértékben javul(hat) a szervezet teljesítménye.

A modellt sikeresen alkalmazó szervezeteknél a folyamatos fejlődés hatására a kulcs mutatók (árbevétel, profit, minőségképesség, stb.) nagy mértékben javulnak.

A szervezet minden szintje bekapcsolásra kerül a célok elérése érdekében a projektbe, így minden dolgozó a magáénak érezheti a szervezet céljait, könnyen azonosulni tud azokkal.

Képzéseink

Six Sigma Green Belt

2020. szeptember 21 - november 13.

LEAN menedzsment koordinátor

2020. szeptember 21 - november 06.

ISO 50001:2018 EgIR belső auditor

2020. szeptember 21 - 22.

Six Sigma Black Belt

2020. szeptember 21 - november 27.

Folyamatmérnöki ismeretek

2020. szeptember 21 - 24.

ISO 22000:2018 ÉBIR belső auditor

2020. szeptember 21 - 22.

VDA 6.5 termékauditor

2020. szeptember 25.

További képzések

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>

Jooble – Mérnöki álláslehetőségek

Rólunk mondták

"A Poligont Kft. képzése lényegre törő, logikus, gyakorlatba átültethető."

Kupi Ildikó
Szatmár Optikai Kft.

"Érdekes, hatékony, sok gyakorlatias felhasználható információval. Ajánlom minden érdeklődőnek."

Borsos Krisztina
www.hidrofilt.hu

"LEAN menedzsment koordinátor tanfolyam. Egy vérpezsdítő 5 nap"

Varga János
RUGET Magyarország Kft.

"Ragyogó, logikus felépítésű, gyakorlatorientált."

Horváth Viktória
www.bkf.hu

"Ajánlom a képzést minden olyan embernek, aki nehezen viseli a "száraz" anyagokat. Az előadó az ilyen embereknek is érdekesen fogja előadni azokat."

Farkas Szabolcs
www.fabricom.hu

"Nem igazi képzés, annál sokkal több, jó hangulatú tapasztalatcsere, ami messze nem a száraz tények felsorolásáról szól, aktuálissá téve személyre szóló példákkal."

Kiszela István
Sárvári Gyógyfürdő Kft.

"Melegen tudom mindenkinek ajánlani, mert rugalmas, átfogó és mindenre választ ad, amire kíváncsi vagy."

Kissné Farkas Márta
Haslinger Kft.

"A képzés megfelelően összeállított programja, felkészült előadója és a jó gyakorlati példák által válaszokat kaptam az ISO/TS-sel kapcsolatos "Hogyan"-okra és Miért"-ekre"

Holló Gergely

"Remek lehetőség a tapasztalatcserére is."

Schell Tamás
Kőolajvezetéképítő Zrt.

"Kellemes környezetben, sok gyakorlati példával - igen hasznos képzés volt. Köszönöm."

Semark Ilona
IQS Ltd. M+A Kft.

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>