Színek jelentése

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

A piros a vér, és a tűz színe, így gyakran a háborúval, veszéllyel, erővel társítják de megjelenik a szerelem, a vágy, a szenvedély kifejezőjeként is.

A piros egy nagyon érzelmes, gazdag szín, felgyorsítja az ember belső folyamatait, növeli a légzésszámot, és emeli a vérnyomást. Nagyon látható szín, ezért lettek pirosak a stoptáblák és a tűzoltó felszerelések. A piros szín növeli a «bátorságot» ezért található meg számos ország nemzeti zászlaján.

A piros előtérbe hozza a képeket, és a szövegeket. Használata mint kiemelő szín javasolt, hogy az embereket gyors döntésre kényszerítse.

Ideális szín a ‘Buy Now’ vagy a ‘Click Here’ szövegek megjelenítésére. A reklámokban a piros gyakran valamilyen erotikus tartalomra utal. (Piros ajkak, piros körmök, piros lámpás negyed, Nő pirosban, stb…).

A piros széles körben használt szín a veszély jelzésére (magasfeszültség, közlekedési lámpák).

Ezt a szint gyakran társítják még az energiával, energikus élettel, ezért nyugodtan lehet használni energiaitalok, játékok, autók, sportszerek reklámozásához.

A piros világos árnyalatai az élvezetet, a szexualitást, szenvedélyt, az érzékenységet, és a szerelmet jelképezik, míg a sötétebb árnyalatok az erőt, az akaraterőt, a dühöt, a vezetést, bátorságot, vágyódást, rosszakaratot, és haragot sugallnak.

A rózsaszín a romantikát, a szerelmet, és a barátságot jelzi az embereknek, illetve a nőies tulajdonságokat, passzivitást.

A Barna megbízhatóságot, és férfiasságot jelképez.

A vörösesbarna (?) a betakarítást és az elmúlást idézi.

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

A narancssárga ötvözi a a piros által sugalmazott energiát és a sárga boldogságát. Általában az örömmel, napfénnyel és a trópusokkal kötik össze.

A narancssárga a lelkesedést, az elragadtatást, a boldogságot, a kreativitást, az elhatározottságot, a vonzerőt, a sikert,a bátorítást, és az izgatást fejezi ki.

Az emberi szem számára a narancssárga egy nagyon meleg szín, így a forróság érzetét kelti, de nem olyan agresszív, mint a piros. A narancssárga növeli az agyba jutó oxigén mennyiségét, élénkítő hatású és növeli a szellemi aktivitást.

Nagyon elfogadott a fiatalok körében.

A narancssárgáról az egészséges étel jut eszünkbe és az étvágyunkat serkenti.

A narancssárga az ősz és az aratás színe. A címertanban a narancssárga az erő és a kitartás szimbóluma.

A narancssárga nagyon feltűnő szín, tehát használhatod figyelemfelkeltésre és a legfontosabb elemek kiemelésére a designban.

Ez a szín nagyon hatékony az ételkészítmények és játékok reklámozásához.

A sötét narancssárga a csalást, a megtévesztést és a gyanakvást jelenti.

A vörösesnarancs (?) kifejezi a vágyat, a szerelmi hevületet, az élvezetet, az uralmat, az agressziót és a vágyat a mozgásra.

Az arany a presztízs érzését kelti. Jelentése a fény, a bölcsesség és a vagyon.

Mindig a magas minőséget szimbolizálja.

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
A sárga a napsütés színe. Az örömmel, a boldogsággal, az értelemmel és az energiával szokás összekapcsolni.

A sárga meleg hatást, boldogságot kelt, elősegíti a mentális aktivitást, és erőt ad.

A sárga gyakran ételt jelent… Világos, csupasz egy igazi figyelemfelkeltő, épp ezért festik a Taxikat sárgára.

Ha túl sokat használják, a sárga már zavaró is lehet; például a kisbabák többet sírnak egy sárga szobában.

A sárga a legfeltűnőbb egy fekete háttér előtt, ezért is használják figyelmeztetéseknél ezt a színkombinációt.

A címertanban a sárga a díszességet és hűséget jelzi. Később a gyávaság szimbólumává vált.

A sárgát a kellemes, boldog érzések felelevenítésére használd.

Használhatod például a gyermekeknek szánt pihenő termékek reklámozására.

A sárga egy nagyon célravezető szín, így használd a legfontosabb információk kiemelésére.

Az emberek a sárga színt gyakran gyermetegnek tartják, úgyhogy nem ajánlatos használni tekintélyes, drága termék eladásakor: senki nem fog venni sárga öltönyt, vagy sárga Mercedest.

(Vagy sárga BMW 520i-t). A sárga egy megbízhatatlan és spontán szín, úgyhogy ne használd, ha stabilitást, megbízhatóságot, biztonságot akarsz sugallani.

A sárga eltűnik a fehérben, úgyhogy általában kell neki egy sötét háttér a kiemelésére.

A sárga árnyékai ellenszenvesek, mert elvesztik a boldogságukat és elhanyagolt, borús érzetet keltenek.

A tompa sárga figyelmeztetést, hanyatlást, betegséget és féltékenységet jelöl.

A világos sárga az intellektus, a frissesség és az öröm jele.

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

A zöld a természet színe. Ez szimbolizálja fejlődést, harmóniát, szemtelenséget, és a termékenységet. Erős érzelmi összefüggés van a zöld szín és a biztonság között.

A sötétzöldet rendszerint a pénzzel társítják.

A zöldnek nagyszerű nyugtató ereje van. A legpihentetőbb szín az emberi szem számára; javítja a látványt. A zöld állandóságot és állóképességet sugalmaz.

Néha a zöld a tapasztalat hiányát fejezi ki, a példa kedvéért: a kezdőket gyakran zöldfülűnek szoktuk nevezni.

A címertanban a zölddel, a fejlődést és a reményt tüntethetjük fel.

A zöld ellentéte a pirosnak, biztonsági eszközöknél; például ez a színe a szabad átkelésnek az úttesten.

Zöldet a biztonság feltüntetésére használják, végül is gyógyszereken és orvosi termékeken láthatjuk.

A zöld közvetlenül kapcsolódik a természethez, tehát tudod használni a ‘zöld’ termékek hirdetéséhez.

A matt, sötétzöldről általában a pénzre, az anyagi világra, a bankokra és a Wall Street-re asszociálunk.

A sötétzöldről a becsvágyra, a kapzsiságra és a féltékenységre gondolunk.

A zöldessárga a betegségre, a gyávaságra, a viszályra és a féltékenységre utal.

A moszatzöldről(Aqua) az érzelmi gyógyításra és a védelemre gondolunk.

Az olivazöld(?) a hagyományos színe a békének (Greenpeace).

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

A kék az ég és a tenger színe. A kékről gyakran a biztonságra(?) és a stabilitásra gondolunk.

Ez a szín szimbolizálja a reményt, a hűséget, a bölcsességet, a bizalmat, az intelligenciát, a becsületet, az igazságot és a mennyet.

A kék hasznos figyelemfelkeltő(?) az akarathoz és testhez. Ez a lassú emberi anyagcsere és nyugodt eredmény eljárásának színe.

A kékről erősen asszociálunk a békességre és a nyugalomra.

A címertanban, a kék használható az áhítat és a nyíltság szimbolizálására.

A kéket használhatod a termékek reklámozásához és a tisztasághoz kapcsolódó szolgáltatásokhoz (víztisztító filterek, tisztító folyadékok, vodka), levegőhöz és éghez (légitársaságok, repterek és légkondicionálók), vízhez és tengerhez (tengeri hajóutak, ásványvíz).

Érzelmileg olyan színekkel áll szemben mint a piros, a narancssárga és a sárga; a kék kapcsolódik a tudatossághoz és az intellektushoz.

Használj kéket a precízió sugallásához vagy amikor high-tech termékeket reklámozol.

A kék a férfiak színe; a tanulmányok szerint, ez erősen elfogadott közöttük.

A sötétkék a bölcsességet, a szaktudást és a stabilitást jelenti; ez a kedvező szín a közös(?) Amerikához.

Kerüld a kék használatát mikor ételt és sütés-főzést reklámozol, azért mert ez a szín elveszi az étvágyat.

Mikor élénk színekkel használod együtt mint a sárga vagy a piros, vibráló mintában nagy befolyású tud lenni; például, a kék-sárga-piros tökéletes színösszeállítás egy szuperhősnek (gondolj csak Superman-re).

A világoskékről az életre, a gyógyításra, a békére, a megértésre és a puhaságra(lágyságra) asszociálunk.

A sötétkékkel ábrázolhatjuk a tudást, az erőt, a becsületességet és a komolyságot.

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

A bíbor összekapcsolható a kék stabilitásával és a vörös energiájával.

A bíbort a magasztossághoz kötjük. Ez szimbolizálja az erőt, a nemességet a luxust és a becsvágyat. Ez a szín átadja a vagyon és a pazarlás érzését.

A bíborról gondolhatunk szintén a bölcsességre, a méltóságra, a függetlenségre, a kreativitásra, a titokzatosságra és a mágiára.

Egy közvélemény kutatás szerint, a kamasz gyerekeknek majdnem 75%-a, jobban kedveli a bíbort, mint az összes többi színt.

Nagyon kivételes szín a természetben; néhány ember szerint erőltetett.

A világos bíbor jó választás női design-hoz. Az élénk bíbort használhatod mikor gyermek termékeket reklámozol.

A világos bíbornak romantikus és nosztalgikus hangulata van.

A sötét bíbornak komor, gyászos és szomorú hangulata van.

Ezzel csalódottságot tudsz kifejezni.

Fehér

A fehér színnel kapcsolatban a fényre, a jóságra, az ártatlanságra, az egyszerűségre, a szüzességre asszociálunk.

Leginkább a tökéletesség színéhez társítjuk.

Ezek mellett a fehér szín a biztonságot, egyszerűséget és tisztaságot is szimbolizálja.

A feketével ellentétben leginkább pozitív jelentése van.

Sikeres kezdetet is jelenthet.

A címertanban a fehér jelentése a hűség, kötelességtudás és egyszerűség.

A hirdetésekben a fehér utalhat a frissességre és tisztaságra, mert egyben a friss hó színe is ez.

High-tech témában is bátran használhatod, mert egyszerűséget (egyszerű kezelhetőséget) sugalmaz.

Megfelelő szín a különböző jótékonysági szervezetek számára is, hisz az angyalokat legtöbbször fehér ruhában ábrázolják.

Továbbá a fehér megfelelő szín a kórházak, orvosok számára is (sterilitást, tisztaságot sugalmaz), így ajánlhatod az egészségügyben dolgozó ügyfelek számára is.

Étkezésben és élelmiszerekkel kapcsolatban leginkább a könnyűséget, a zsírszegény ételeket és a tejtermékeket jelenti.

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

A fekete színről az erőre, az eleganciára, a formalitásra, a halálra, a gonoszra és a rejtélyre asszociálnak az emberek.

A fekete egy rejtélyes szín, amit a félelem és ismeretlennel szokás összekötni (Gondoljunk például a fekete lyukakra).

Gyakran van negatív jelentése is (fekete lista, fekete humor, fekete halál (=pestis), stb.).

A fekete erőt és tekintélyt sugároz; formális, elegáns és tekintélyes szín (fekete nyakkendő, fekete Mercedes, fekete BMW 520i).

A címertanban a fekete a bánat, baj szimbóluma.

A Fekete a perspektíva és mélység érzetét kelti, de egy fekete háttér csökkenti az olvashatóságot.

Egy fekete öltönyben vagy ruhában vékonyabbnak tűnhetsz.

Egy galériában vagy kiállításon a fekete vagy szürke jó háttér lehet, mert kitűnik belőle a többi szín.

A fekete nagyon jól ellentétben áll a világos színekkel.

Ha a narancssárga vagy piros – vagy egyéb más erős – színekkel összehozva a fekete egy nagyon agresszív színsémát adhat.

Irányítási rendszerek szakszótár

Minőségirányítási (MIR)

Bevezetés >>

Szakkifejezések

1. A minőséggel kapcsolatos >>

2. Az irányítással kapcsolatos >>

3. A szervezettel kapcsolatos >>

4. A folyamattal és a termékkel >>

5. A jellemzőkkel kapcsolatos >>

6. A megfelelőséggel kapcsolatos >>

7. A dokumentációval kapcsolatos >>

8. A megvizsgálással kapcsolatos >>

9. Az audittal kapcsolatos >>

10. A mérési folyamatok minőségir. >>

Környezetközpontú (KIR)

Szakkifejezések >>

Munkahelyi Egészség..(MEBIR)

Szakkifejezések >>

Élelmiszer-biztonsági (ÉBIR)

Szakkifejezések >>

Információbiztonság (IBIR)

Szakkifejezések >>

Mérésügy részletei

Mennyiségek és egységek >>

Mérések >>

Mérési eredmények >>

Mérőeszközök >>

Mérőeszközök jellemzői >>

Etalonok >>

Mértékegységek >>

Hasznos tudnivalók >>

Képzéseink

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>

Rólunk mondták

"A Poligont Kft. képzése lényegre törő, logikus, gyakorlatba átültethető."

Kupi Ildikó
Szatmár Optikai Kft.

"Gyors, pontos, csak a szükséges dolgokkal foglalkozik, de ha igény van rá kitér egyéni problémákra, javaslatokra is."

Vargáné Helyes Marina
DKG - East Zrt.

"Figyelemmel kísérhető, gyakorlatias képzés, rutinos előadó."

Fülöp Gyula
www.chemark.hu

"A Poligont Kft. képzésén lehetőségem volt a valós életből hozott, a rendszerépítések és bevezetések terén gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező elhivatott oktatótól tanulni az irányítási rendszerek belső auditjának a mikéntjét."

Szabó András
Electrolux Lehel Kft.

"A POLIGONT Kft. nívós képzésein mindig megfelelő oktatásban részesülök, ajánlom mindenkinek, aki elhivatott a tudás és a minőségügy iránt!"

Szokol Lajos

"A képzés megfelelően összeállított programja, felkészült előadója és a jó gyakorlati példák által válaszokat kaptam az ISO/TS-sel kapcsolatos "Hogyan"-okra és Miért"-ekre"

Holló Gergely

"Nagyon jó, gyakorlatorientált és az igényeket maximálisan figyelembe vevő képzés."

Gyuk Attila

"Mindenkinek ajánlom, aki auditor képzésben szeretne részesülni. Nagyon jó és magas színvonalú a képzés."

Nagyné Schreck Márta
HM FLÜ Technológiai Igazgatóság

"Jó, a vállalatunk igényeire kialakított képzést kaptunk, felkészült, kiváló oktatótól."

Nagy Sándor
DS Smith Packaging Hungary Kft.

"Lényegre törő képzés az ISO 9001:2015 követelményeiről és a szabvány alkalmazásáról."

Eőry Csaba
www.szenzor.hu

Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>