2.1. rendszer
Egymással kapcsolatban vagy kölcsönhatásban álló elemek összessége.
2.2. irányítási rendszer
Rendszer (2.1.) politika és célok megfogalmazásához, valamint a célok eléréséhez.
MEGJEGYZÉS: Egy szervezet (3.1.) irányítási rendszere különböző irányítási rendszereket tartalmazhat, például minőségirányítási rendszert (2.3.), pénzügyi irányítási rendszert vagy környezetközpontú irányítási rendszert.
2.3. minőségirányítási rendszer
Irányítási rendszer (2.2.) egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására, a minőség (1.1.) szempontjából.
2.4. minőségpolitika
Egy szervezetnek (3.1.) a minőségre (1.1.) vonatkozóan a felső vezetőség (2.7.) által hivatalosan kinyilvánított átfogó szándékai és irányvonala.
1. MEGJEGYZÉS: A minőségpolitika általában összhangban van a szervezet általános politikájával, és keretet ad a minőségcélok (2.5.) kitűzéséhez.
2. MEGJEGYZÉS: A minőségirányítási alapelvek alapul szolgálhatnak a minőségpolitika megfogalmazásához.
2.5. minőségcél
A minőséggel (1.1.) kapcsolatos fogalom, amire törekszenek vagy amit el akarnak érni.
1. MEGJEGYZÉS: A minőségcélok általában a szervezet minőségpolitikáján (2.4.) alapulnak.
2. MEGJEGYZÉS: A minőségcélokat általában a szervezet (3.1.) megfelelő funkciói és szintjei számára tűzik ki.
2.6. irányítás
Összehangolt tevékenységek egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására.
MEGJEGYZÉS: Az angolban a „menedzsment” szó néha emberekre, vagyis egy személyre vagy a személyek olyan csoportjára vonatkozik, akinek vagy amelynek hatáskörébe és felelősségi körébe tartozik egy szervezet vezetése és szabályozása. Ha a „menedzsment” szót ilyen értelemben használják, mindig valamilyen jelzővel célszerű használni, hogy el lehessen kerülni az összetévesztést az itt meghatározott fogalommal. Például ezt a
kifejezést „a menedzsmentnek kell intéznie” ne használjuk, de elfogadható a „felső vezetőségnek (2.7.) kell intéznie” kifejezés.
2.7. felső vezetőség
Személy vagy személyek olyan csoportja, aki vagy amely a szervezetet (3.1.) a legfelső szinten vezeti és szabályozott állapotban tartja.
2.8. minőségirányítás
Összehangolt tevékenységek egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására, a minőség (1.1.) szempontjából.
MEGJEGYZÉS: A minőség szempontjából való vezetés és szabályozás általában tartalmazza a minőségpolitika (2.4.) és a minőségcélok (2.5.) meghatározását, a minőségtervezést (2.9), a minőségszabályozást (2.10.), a minőségbiztosítást (2.11.) és a minőségfejlesztést (2.12.).
2.9. minőségtervezés
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségcélok (2.5.) kitűzésére, valamint a szükséges működési folyamatok (4.1.) és a velük kapcsolatos erőforrások meghatározására összpontosít, a minőségcélok elérése érdekében.
MEGJEGYZÉS: A minőségtervezés részeként minőségterveket (7.5.) lehet kidolgozni.
2.10. minőségszabályozás
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségi követelmények teljesítésére összpontosít.
2.11. minőségbiztosítás
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a bizalomkeltés megteremtésére összpontosít arra vonatkozóan, hogy a minőségi követelmények teljesülni fognak.
2.12. minőségfejlesztés
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségi követelmények teljesítési képességének növelésére összpontosít.
MEGJEGYZÉS: A követelmények bármilyen szempontra vonatkozhatnak, pl.: az eredményességre (2.14.), a hatékonyságra (2.15.) vagy a nyomonkövethetőségre (5.4.).
2.13. folyamatos fejlesztés
Ismétlődő tevékenység a követelmények (1.2.) teljesítési képességének növelésére.
MEGJEGYZÉS: A célok kitűzésének és a fejlesztési lehetőségek megtalálásának folyamata (4.1.) szakadatlanul megy végbe az audit megállapításainak (9.5.) és az audit következtetéseinek (9.6.), az adatok elemzésének, a vezetőségi átvizsgálásoknak (8.7.) vagy más eszközöknek a felhasználásával, és általában helyesbítő tevékenységhez (6.5.) vagy megelőző tevékenységhez (6.4.) vezet.
2.14. eredményesség
A tervezett tevékenységek megvalósításának és a tervezett eredmények elérésének mértéke.
2.15. hatékonyság
Az elért eredmény és a felhasznált erőforrások viszonya.
Minőségirányítási (MIR)
Szakkifejezések
1. A minőséggel kapcsolatos >>
2. Az irányítással kapcsolatos >>
3. A szervezettel kapcsolatos >>
4. A folyamattal és a termékkel >>
5. A jellemzőkkel kapcsolatos >>
6. A megfelelőséggel kapcsolatos >>
7. A dokumentációval kapcsolatos >>
8. A megvizsgálással kapcsolatos >>
10. A mérési folyamatok minőségir. >>
Környezetközpontú (KIR)
Munkahelyi Egészség..(MEBIR)
Élelmiszer-biztonsági (ÉBIR)
Információbiztonság (IBIR)
2024. október 28 - 29.
2024. október 28 - 29.
2024. október 29 - 30.
2024. október 30.
2024. november 04 - 05.
2024. november 04 - 05.
2024. november 04.
2024. november 06 - 08.
2024. november 11.
2024. november 11 - 14.
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>
"Mindenkinek ajánlom, aki auditor képzésben szeretne részesülni. Nagyon jó és magas színvonalú a képzés."
Nagyné Schreck Márta
HM FLÜ Technológiai Igazgatóság
"Bátran ajánlom azoknak. akik rendszerismeretüket komplex módon kívánják fejleszteni és ez irányú ismereteiket mélyíteni kívánják."
Fekete Attila
Minőségház Bt.
"Érdekes, hatékony, sok gyakorlatias felhasználható információval. Ajánlom minden érdeklődőnek."
Borsos Krisztina
www.hidrofilt.hu
"Ha szeretnéd a céged nyelvére lefordítani a szabványokat, akkor mindenképpen vegyél részt a képzésen, mert egy szakmailag maximálisan felkészült oktatótól minden kérdésedre választ kapsz."
Bíró Barbara
Szatmár Optika Kft.
"Melegen tudom mindenkinek ajánlani, mert rugalmas, átfogó és mindenre választ ad, amire kíváncsi vagy."
Kissné Farkas Márta
Haslinger Kft.
"Ragyogó, logikus felépítésű, gyakorlatorientált."
Horváth Viktória
www.bkf.hu
"A POLIGONT Kft. nívós képzésein mindig megfelelő oktatásban részesülök, ajánlom mindenkinek, aki elhivatott a tudás és a minőségügy iránt!"
Szokol Lajos
"Hatékony és összefogott képzésen vehettem részt, amiből "sütött" a szakmai hozzáértés. Sok szerencsét kívánok, csak így tovább."
Méhes Ernő
munkabiztonsági tanácsadó
"Örömmel és maximális odafigyeléssel vettem részt a MEBIR képzésen, ami az előadó Balázs Árpád magas szintű felkészültségének és gyakorlati ismereteinek volt köszönhető. További sok sikert kívánok!"
Takács Andrea
DENSO GYártó Magyarország Kft.
"A képzés megfelelően összeállított programja, felkészült előadója és a jó gyakorlati példák által válaszokat kaptam az ISO/TS-sel kapcsolatos "Hogyan"-okra és Miért"-ekre"
Holló Gergely
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>