2.1. rendszer
Egymással kapcsolatban vagy kölcsönhatásban álló elemek összessége.
2.2. irányítási rendszer
Rendszer (2.1.) politika és célok megfogalmazásához, valamint a célok eléréséhez.
MEGJEGYZÉS: Egy szervezet (3.1.) irányítási rendszere különböző irányítási rendszereket tartalmazhat, például minőségirányítási rendszert (2.3.), pénzügyi irányítási rendszert vagy környezetközpontú irányítási rendszert.
2.3. minőségirányítási rendszer
Irányítási rendszer (2.2.) egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására, a minőség (1.1.) szempontjából.
2.4. minőségpolitika
Egy szervezetnek (3.1.) a minőségre (1.1.) vonatkozóan a felső vezetőség (2.7.) által hivatalosan kinyilvánított átfogó szándékai és irányvonala.
1. MEGJEGYZÉS: A minőségpolitika általában összhangban van a szervezet általános politikájával, és keretet ad a minőségcélok (2.5.) kitűzéséhez.
2. MEGJEGYZÉS: A minőségirányítási alapelvek alapul szolgálhatnak a minőségpolitika megfogalmazásához.
2.5. minőségcél
A minőséggel (1.1.) kapcsolatos fogalom, amire törekszenek vagy amit el akarnak érni.
1. MEGJEGYZÉS: A minőségcélok általában a szervezet minőségpolitikáján (2.4.) alapulnak.
2. MEGJEGYZÉS: A minőségcélokat általában a szervezet (3.1.) megfelelő funkciói és szintjei számára tűzik ki.
2.6. irányítás
Összehangolt tevékenységek egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására.
MEGJEGYZÉS: Az angolban a „menedzsment” szó néha emberekre, vagyis egy személyre vagy a személyek olyan csoportjára vonatkozik, akinek vagy amelynek hatáskörébe és felelősségi körébe tartozik egy szervezet vezetése és szabályozása. Ha a „menedzsment” szót ilyen értelemben használják, mindig valamilyen jelzővel célszerű használni, hogy el lehessen kerülni az összetévesztést az itt meghatározott fogalommal. Például ezt a
kifejezést „a menedzsmentnek kell intéznie” ne használjuk, de elfogadható a „felső vezetőségnek (2.7.) kell intéznie” kifejezés.
2.7. felső vezetőség
Személy vagy személyek olyan csoportja, aki vagy amely a szervezetet (3.1.) a legfelső szinten vezeti és szabályozott állapotban tartja.
2.8. minőségirányítás
Összehangolt tevékenységek egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására, a minőség (1.1.) szempontjából.
MEGJEGYZÉS: A minőség szempontjából való vezetés és szabályozás általában tartalmazza a minőségpolitika (2.4.) és a minőségcélok (2.5.) meghatározását, a minőségtervezést (2.9), a minőségszabályozást (2.10.), a minőségbiztosítást (2.11.) és a minőségfejlesztést (2.12.).
2.9. minőségtervezés
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségcélok (2.5.) kitűzésére, valamint a szükséges működési folyamatok (4.1.) és a velük kapcsolatos erőforrások meghatározására összpontosít, a minőségcélok elérése érdekében.
MEGJEGYZÉS: A minőségtervezés részeként minőségterveket (7.5.) lehet kidolgozni.
2.10. minőségszabályozás
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségi követelmények teljesítésére összpontosít.
2.11. minőségbiztosítás
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a bizalomkeltés megteremtésére összpontosít arra vonatkozóan, hogy a minőségi követelmények teljesülni fognak.
2.12. minőségfejlesztés
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségi követelmények teljesítési képességének növelésére összpontosít.
MEGJEGYZÉS: A követelmények bármilyen szempontra vonatkozhatnak, pl.: az eredményességre (2.14.), a hatékonyságra (2.15.) vagy a nyomonkövethetőségre (5.4.).
2.13. folyamatos fejlesztés
Ismétlődő tevékenység a követelmények (1.2.) teljesítési képességének növelésére.
MEGJEGYZÉS: A célok kitűzésének és a fejlesztési lehetőségek megtalálásának folyamata (4.1.) szakadatlanul megy végbe az audit megállapításainak (9.5.) és az audit következtetéseinek (9.6.), az adatok elemzésének, a vezetőségi átvizsgálásoknak (8.7.) vagy más eszközöknek a felhasználásával, és általában helyesbítő tevékenységhez (6.5.) vagy megelőző tevékenységhez (6.4.) vezet.
2.14. eredményesség
A tervezett tevékenységek megvalósításának és a tervezett eredmények elérésének mértéke.
2.15. hatékonyság
Az elért eredmény és a felhasznált erőforrások viszonya.
Minőségirányítási (MIR)
Szakkifejezések
1. A minőséggel kapcsolatos >>
2. Az irányítással kapcsolatos >>
3. A szervezettel kapcsolatos >>
4. A folyamattal és a termékkel >>
5. A jellemzőkkel kapcsolatos >>
6. A megfelelőséggel kapcsolatos >>
7. A dokumentációval kapcsolatos >>
8. A megvizsgálással kapcsolatos >>
10. A mérési folyamatok minőségir. >>
Környezetközpontú (KIR)
Munkahelyi Egészség..(MEBIR)
Élelmiszer-biztonsági (ÉBIR)
Információbiztonság (IBIR)
2024. április 29 - 30.
2024. április 29 - május 02.
2024. május 02 - 03.
2024. május 06 - 07.
2024. május 06 - 07.
2024. május 06 - 09.
2024. május 06 - 07.
2024. május 06 - 08.
2024. május 08 - 10.
2024. május 13 - 14.
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>
"Az egyetem elvégzése után megfogadtam, hogy soha többet nem ülök "iskolapadba", de sok év után ez a két nap volt, ami rádöbbentett, hogy néha nem árt."
Garamszegi Patrik
www.omikrondokk.hu
"LEAN menedzsment koordinátor tanfolyam. Egy vérpezsdítő 5 nap"
Varga János
RUGET Magyarország Kft.
"Ha szeretnéd a céged nyelvére lefordítani a szabványokat, akkor mindenképpen vegyél részt a képzésen, mert egy szakmailag maximálisan felkészült oktatótól minden kérdésedre választ kapsz."
Bíró Barbara
Szatmár Optika Kft.
"Érdekes, hatékony, sok gyakorlatias felhasználható információval. Ajánlom minden érdeklődőnek."
Borsos Krisztina
www.hidrofilt.hu
Rendkívül jó hangulatú, gyakorlatorientált és interaktív képzésen vettem részt. Végre egy olyan képzés, ahonnan úgy távoztam, hogy sokat tanultam és ezt használni is tudom majd.
Schmidt Gabriella
Aikawa Hungária Elektronikai Kft.
"Mindenkinek ajánlom, aki auditor képzésben szeretne részesülni. Nagyon jó és magas színvonalú a képzés."
Nagyné Schreck Márta
HM FLÜ Technológiai Igazgatóság
"A téma egy olyan bemutatásában volt részem, amit nem gondoltam volna, hogy ilyen érdekesen és emberközpontúan is meg lehet közelíteni, kiegészítve számos példával és magyarázó értékelésekkel."
Ujvári Gergely
www.norgen.hu
"Gyors, pontos, csak a szükséges dolgokkal foglalkozik, de ha igény van rá kitér egyéni problémákra, javaslatokra is."
Vargáné Helyes Marina
DKG - East Zrt.
"A Poligont Kft. képzése lényegre törő, logikus, gyakorlatba átültethető."
Kupi Ildikó
Szatmár Optikai Kft.
"Nem igazi képzés, annál sokkal több, jó hangulatú tapasztalatcsere, ami messze nem a száraz tények felsorolásáról szól, aktuálissá téve személyre szóló példákkal."
Kiszela István
Sárvári Gyógyfürdő Kft.
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>